27 mei 2019

Medewerkers van supermarkten, doe mee aan de NIX Challenge!

Vandaag is de landelijke actie NIXzonderID van start gegaan. Tot 3 juni wordt er met deze actie extra aandacht gevraagd voor het tonen en checken van het ID van jongeren die drank of tabak willen kopen.

Het CBL, de brancheorganisatie van Nederlandse supermarkten en foodservicebedrijven, heeft speciaal voor deze actie de zogenaamde NIX Challenge ontwikkeld. Dit is een interactief spel waarbij het erom draait van zo veel mogelijk mensen de leeftijd goed in te schatten. In de actieperiode kunnen medewerkers van circa 4000 supermarkten het tegen elkaar op nemen. Wie behaalt de hoogste score en gaat er uiteindelijk met de prijs vandoor?

Via deze weg nodigen we u ook uit om het spel een keer te spelen en zo te ervaren dat het inschatten van iemands leeftijd nog best lastig is. U kunt het spel spelen via www.nixchallenge.nl (wij raden u aan om het spel op uw mobiele telefoon te spelen). Het volledige persbericht over het spel kunt u hier lezen.

Binnen supermarkten staat het onderwerp verantwoorde alcoholverkoop al jarenlang hoog op de agenda. Zo is er veel aandacht voor de naleving van de leeftijdsgrens bij de verkoop van alcohol. En niet zonder resultaat. De laatste nalevingscijfers laten een naleving zien van 71,8%. Uiteraard zijn we pas helemaal tevreden wanneer de naleving 100% is. We hopen dan ook dat de NIX Challenge de naleving in de supermarkt nog een extra impuls geeft.