Wijnbranche en 24Kitchen werken samen aan bewustwording

0

Nieuw tv-programma ‘De Wit, Rosé & Roodtrip’ over verantwoord genieten van wijn

Leidschendam, 14 december 2016 – 24Kitchen en de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) slaan de handen ineen om samen meer bewustwording te creëren over verantwoord genieten van wijn. Actief informeren over het verantwoord drinken van wijn staat hierbij centraal. In ‘De Wit, Rosé & Roodtrip’, vanaf maart 2017 te zien op 24Kitchen, tonen wijnkenner Harold Hamersma en schrijver Ronald Giphart tijdens een roadtrip door Californië hoe bewust te genieten van wijn.

In ‘De Wit, Rosé & Roodtrip’ bezoeken wijnkenner Harold Hamersma en schrijver Ronald Giphart Californische wijnhuizen en besteden ze aandacht aan de Wine in Moderation-campagne van de KVNW. Wine in Moderation is een campagne waarin het genieten van wijn, maar drinken met mate centraal staat. Zo laten Hamersma en Giphart kijkers zien hoe bewust te genieten van een goed glas wijn. Naast het tv-programma komt de Wine in Moderation-campagne ook terug op 24Kitchen.nl, de social media kanalen en in de promo’s van het nieuwe programma. ‘De Wit, Rosé & Roodtrip’ is vanaf maart 2017 te zien op 24Kitchen.

Peter van Houtert, voorzitter KVNW: “Dit sluit goed aan bij onze intenties. Ook de wijnsector is zich heel goed bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Wijn is een ongelofelijk mooi product waar veel mensen op een goede manier van genieten. Maar we moeten onze ogen niet sluiten voor de risico’s van verkeerd of overmatig gebruik. Op allerlei manieren dragen we daarom als sector bij aan het behoud van het goede imago van wijn. Het is fantastisch dat 24Kitchen onze campagne verwerkt in haar programma”.

“Eten en wijn horen voor veel Food Lovers bij elkaar. 24Kitchen biedt inspiratie voor culinair genieten, maar we zetten ons ook in om kijkers bewust te maken van wat ze eten en drinken. De samenwerking met KVNW in ‘De Wit, Rosé & Roodtrip’ is daar een mooi voorbeeld van. Het programma is vermakelijk en informatief, en tegelijkertijd stimuleert het bewustwording zonder wijzend vingertje te heffen”, zegt Anke Meulendijks, Director Brand Partnerships & Propositions bij 24Kitchen.

De nieuwe norm

KVNW is blij dat het in samenwerking met 24Kitchen deze boodschap op een creatieve en toegankelijke manier kan overbrengen. “In veel tv-programma’s wordt er wijn gedronken, zeker ook in kookprogramma’s. Dat is natuurlijk lekker en gezellig, maar wij vinden dat je dan ook moet wijzen op de manier hoe je kunt genieten, namelijk met mate,” zegt Peter van Houtert. “Wine in Moderation, of in het kort Wim, is echt de nieuwe norm. We roepen dan ook alle andere programmamakers op om de campagne te omarmen en een plek te geven in en tussen de uitzendingen”.

###

Over 24Kitchen

24Kitchen is een crossmediaal foodlifestyle-platform en bestaat uit een tv-zender, 24Kitchen.nl en de mobiele applicatie ‘recept van de dag’. 24Kitchen zendt inspirerende en vermakelijke foodprogramma’s uit met zowel Nederlandse chefs als wereldberoemde internationale culinaire gezichten. Niemand minder dan Jamie Oliver heeft zich exclusief aan de zender verbonden en meerdere series van Nigella Lawson en Anthony Bourdain gaan op 24Kitchen in première. Populaire Nederlandse programma’s zijn onder andere De Brabander Bakt, Cook it Forward, De Makkelijke Maaltijd, Grenzeloos Koken en 24Kitchen Food Truck Challenge. Koken en het bereiden van eten staat centraal in de programmering, maar er is ook aandacht voor bredere food-thema’s zoals restaurants, reizen en competities. 24Kitchen is te zien in het basispakket van Ziggo, KPN, Caiway, Tele 2 en Delta op kanaal 24 en Glashart Media op kanaal 247. Ook bij Multivisie TV is 24Kitchen te zien in het basispakket op kanaal 19 en bij CanalDigitaal op positie 64 in het BasisHD-pakket. De televisiezender is te zien in meer dan zes miljoen huishoudens in Nederland.

Over KVNW

KVNW is de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren, en is de enige landelijke branchevereniging van Nederlandse wijnimporteurs en groothandelaren. De ruim 120 leden van de KVNW vertegenwoordigen ruim 70% van de wijn die in Nederland wordt ingevoerd.

KVNW, Overgoo 13, 2266 JZ Leidschendam.

Bij vragen kunt u contact opnemen met Janetta Wanders, projectmanager Wine in Moderation; tel. 06-52898003.

Nieuwsoverzicht
Plaats een reactie

Plaats reactie